Deze huisregels dienen voor de handhaving van een goede organisatie waardoor onze werkzaamheden optimaal verlopen wat de kwaliteit ten goede komt. Daarnaast schept het helderheid voor u als cliënt.
Persoonlijke gegevens:
- Cliënt dient een geldig legitimatiebewijs bij zich te hebben (rijbewijs, paspoort of ID-kaart).
- Cliënt dient, ook voor inschrijving, een verzekeringspasje bij zich te hebben.
- Wijzigingen van uw persoonlijke gegevens dient u zo spoedig mogelijk aan ons kenbaar te maken.
Uw gezondheid:
- Tijdens uw eerste bezoek vragen wij u een vragenlijst in te vullen met betrekking tot uw gezondheid en medicijnverbruik. Deze lijst dient u volledig en naar waarheid te beantwoorden, omdat dit van groot belang is om complicaties tijdens de tandheelkundige behandeling en medicijngebruik te voorkomen.
- Wijzigingen ten aanzien van uw gezondheid en medicijngebruik dient u bij een volgend bezoek aan ons kenbaar te maken.
Kosten:
- De kosten van een tandheelkundige behandeling worden gedeclareerd overeenkomstig de geldende UTP tarieven zoals die door de NZa zijn vastgesteld en zijn vastgelegd in de tarief beschikking tandheelkundige zorg (www.NZa.nl).
- De tarievenlijst tandheelkundige zorg is te raadplegen op de website. De tarieven kunnen van tijd tot tijd worden aangepast.
- Voor alle behandelingen die een totaalbedrag van EUR 250,- of meer bedragen, verstrekt Tandzorg Op Maat Lelystad voorafgaand aan de behandeling een begroting.
- Bij noodzakelijke wijziging van de behandeling als gevolg van onvoorziene complicaties tijdens de behandeling, die een overschrijding van de begroting tot gevolg hebben, zullen na overleg met de cliënt, de extra te maken kosten bij cliënt in rekening worden gebracht.
- Tot 2 jaar na de behandeling kan Tandzorg Op Maat Lelystad de code factureren of wijzigen met terugwerkende kracht.
Afspraken annuleren:
- Vastgestelde afspraken kunnen door cliënt kosteloos worden verzet of geannuleerd tot maximaal 48 uur voor het geplande tijdstip. Bij het niet of niet tijdig verzetten of annuleren van de afspraak zal Tandzorg Op Maat Lelystad de gereserveerde tijd en/of afgesproken behandeling met code C90 in rekening brengen waarbij rekening wordt gehouden met de duur van de geplande behandeling, waarvoor wordt verwezen naar de tarievenlijst welke te vinden is op de website.
- Tandzorg Op Maat Lelystad is te allen tijde bevoegd om vastgestelde afspraken met de cliënt te verzetten of te annuleren.
Annuleren van een behandeling:
- Indien cliënt, nadat een behandelovereenkomst tot stand is gekomen, de behandeling geheel of gedeeltelijke annuleert, is Tandzorg Op Maat Lelystad gerechtigd om alle in verband met die behandeling door haar en door derden gemaakte kosten geheel bij de cliënt in rekening te brengen.
Declaratie:
- Infomedics verzorgt voor Tandzorg Op Maat Lelystad de declaraties. Hierop zijn de Infomedics betalingsvoorwaarden van toepassing. De betalingsvoorwaarden liggen tevens ter inzage bij Tandzorg Op Maat Lelystad en zijn beschikbaar bij Infomedics.
- Indien nota’s door Infomedics wegens betalingsachterstand van de cliënt niet meer worden geaccepteerd, is Tandzorg Op Maat Lelystad gerechtigd verdere behandeling op te schorten, of deze slechts te verrichten tegen directe betaling door cliënt.
Klachten:
- Klachten over de verrichte werkzaamheden of de factuur dienen door de cliënt binnen 30 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen drie maanden na voltooiing van de betreffende werkzaamheden, schriftelijk te worden gemeld aan Tandzorg Op Maat Lelystad.
- Een klacht schort de betalingsverplichting van de cliënt niet op.
- Als een klacht gegrond is en herstel mogelijk is, zal Tandzorg Op Maat Lelystad de werkzaamheden alsnog verrichten, zoals overeengekomen.
Aansprakelijkheid:
- Rechten op vergoeding wegens aansprakelijkheid, verlopen na 1 jaar nadat het schadeveroorzakende feit zich heeft voorgedaan.
- Cliënt kan geen rechten ontlenen aan de berekening gemaakt door Pien Support.